20 Ağustos 2011 Cumartesi

İyiki Doğdun Genç Adam...

Tuhaf bir hafızam vardır benim... Çocukluğuma dair o kadar çok detay ve anı hatırlıyorum ki; biraz zorlasam doğum anıma kadar hatırlayacağım :)

Bugün babamı hatırlıyorum hep. Koyu kahve kıvırcık saçlarını, ideolojik bıyıklarını ve ışıl ışıl gülümsemesini. Herşey daha olsun diye mavi valizine eşyalarını doldurup gidişinin hüznünü sonra gelişinin yaşattığı sevinci... Oyun arkadaşım olmasını, herzaman zor olanı kolaya çevirme tarafını, sevgisini sonsuz gösterebilmesini, hayatı anlatışını, tökezleyince havada yakalamsını...

Martın 1'i,yıllardan 82... 1. yaş günüm...  Yalpalayarak adım atmaya  çalışıyorum,babam herzamanki gibi arkamda.. Ben burdayım kızım diyor sen yalpalamaktan hata yapmaktan korkma, bu sana hayatı öğretecek  ve sakın unutma ben hep olmam gerektiği yerdeyim diyor... 30 sene sonra bugün hala değişen birşey yok ve iyiki babam var...





Anılarımın en güzel yerinde annem ve babam duruyor şüphesiz...'İyi polis kötü polis' oyununda ikisinin de en zorlu görevi bana yemek yedirmekti. Burda sürekli beni yedirmeye çalışan bir anne ve 'aman Canan elbet yer' deyip bana kaçak  limonata, şemsiye çikolata alan bir baba olarak baş rolleri paylaşmışlardı.

20'li yaşlarında baba olmanın sorumluluğunu almış ve bir kızı olacağı inancını daha çocuğu doğmadan yüreğine yazmış, adını bile koymuş dev yürekli babamın bugün doğum günü... İyi ki doğmuş, iyi ki babam olmuş ...

57 yıla neler sığdırmış ama hala genç ruhunu kaybetmemiş bir babadır benim babam... Babadır ama önce dosttur. Baba kelimesinin karşılığı bende hiçbir zaman korku olmamıştır  bu yüzden. 

Baba demek benim için dünya dediğimiz tavşan deliğinde en iyi oyun arkadaşı, tutunulacak bir dal olmuştur. Kıskanılası hümanizmi, haketmeyene bile sadece insan olduğu için verdiği değer, saniyelerini keyifle yaşama çabası, almaktan çok yürekten vermeye kodlanmış ruhuyla benim babam bitanedir…

Seni Çok Seviyorum Babacım, baba kelimesini bu kadar anlamlı yaptığın ve hayatıma kattığın herşey için sonsuz teşekkürler... Doğum Günün Kutlu Olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder